Objavljeno 27.01.2014 v Novice, Razstave

 Odprtje razstave fotografij v torek, 28. 1. 2014 ob 20. uri

Monumentalnost v detajlih

Za fotografije Urše Cigler lahko zapišemo, da v njih prepoznamo številne komponente umetnosti, kot se je razvijala v preteklih desetletjih, celo v avantgardah izpred stoletja. Predvsem gre za sorodnosti s slikarstvom, kakor tudi konceptualistično produkcijo. Najprej gre omeniti njeno zanimanje za vsebine, ki po svojem značaju niso kakšne pomembnosti, prav nasprotno, gre za iskanje detajlov, ki so povsod in so prav zato navadnemu subjektu nezanimivi. V tem prepoznamo značilno modernistično pozicijo, za katero velja, da je vse, kar srečujemo, lahko tudi predmet umetniškega zanimanja. Stališče je bilo uveljavljeno še izraziteje v okvirih dadaizma in poznejšega konceptualizma, ki je avtorici gotovo blizu. Iz vsebin, ki niso praktično za nikogar zanimive, pa njej vendar uspeva narediti celovita likovna dela. Kajti v raznih poudarkih, ki zajemajo detajle, prepoznamo njen smisel za likovno skladnost, pa naj govorimo o splošnih strukturah ali recimo o razmerju med barvnimi površinami. Vsak njen posnetek je po svoje zaključeno delo, za katerega sicer nimamo povsem prepoznavnega izhodišča, lahko le približno sklepamo, kje bi lahko obstajal. Zanimivo je, da fotografije hkrati predstavljajo serijo, ki učinkuje kot celota, kar ugotovimo predvsem na njenih razstavah. S tem nas tudi prepriča o izvirnosti, predvsem pa zrelosti svojega sloga, ki je postal prepoznaven in se razvija že nekaj let z istim izhodiščem. V novejšem času poudarja še socialno komponento, išče predloge, ki so vse prej kot glamurozne, in se s tem na svoj način odziva na družbene kontraste v našem času.

Dr. Boris Gorupič

Umirajoče lepotice

Serija fotografij Umirajoče lepotice opozarja na nerazumno ravnanje oziroma zanemarjanje meščanskih zgradb na najbolj želenih lokacijah v Ljubljani. Avtorica v žalostnih podobah mestnih sramot poišče lepe, včasih celo čarobne, romantične, abstraktne likovne kompozicije, kot bi želela žalostnim zgodbam nadeti lepe platnice, skriti grde kotičke »najlepšega mesta na svetu« ali kot bi v umirajočem gozdu želela poiskati še zadnje živo drevo, ki bi naznanjalo upanje na boljše čase. In hkrati spomniti na stare dobre čase, ki se desetletja razkrajajo pred našimi očmi.

Urša Nina Cigler

Rojena 3. 4. 1974 v Kranju. Diplomirala na Pedagoški fakulteti, smer likovna pedagogika pri prof. Zdenku Huzjanu. Kot samostojna ustvarjalka v kulturi deluje na področju fotografije, slikarstva in oblikovanja uporabnih izdelkov iz volnenega filca. Do danes se je predstavila na več kot 30 skupinskih in 17 samostojnih razstavah.

A Rožna ulica 25, 1000 Ljubljana
E cigler.ursa@gmail.com
T 031 631 002
www.ursanina.si